Hraniti vjeru na izvoru molitve

Iz Evanđelja po Ivanu; Iv 14, 1-12

U ono vrijeme: Reče Isus svojim učenicima:

»Neka se ne uznemiruje srce vaše! Vjerujte u Boga i u mene vjerujte! U domu Oca mojega ima mnogo stanova. Da nema, zar bih vam rekao: “Idem pripraviti vam mjesto’? Kad odem i pripravim vam mjesto, ponovno ću doći i uzeti vas k sebi da i vi budete gdje sam ja. A kamo ja odlazim, znate put.« Reče mu Toma: »Gospodine, ne znamo kamo odlaziš. Kako onda možemo put znati?« Odgovori mu Isus: »Ja sam put i istina i život: nitko ne dolazi Ocu osim po meni. Da ste upoznali mene, i Oca biste moga upoznali. Od sada ga i poznajete i vidjeli ste ga.« Kaže mu Filip: »Gospodine, pokaži nam Oca i dosta nam je!« Nato će mu Isus: »Filipe, toliko sam vremena s vama i još me ne poznaš?« »Tko je vidio mene, vidio je i Oca. Kako ti onda kažeš: ‘Pokaži nam Oca’? Ne vjeruješ li da sam ja u Ocu i Otac u meni? Riječi koje vam govorim, od sebe ne govorim: Otac koji prebiva u meni čini djela svoja. Vjerujte mi: ja sam u Ocu i Otac u meni. Ako ne inače, zbog samih djela vjerujte. Zaista, zaista, kažem vam: Tko vjeruje u mene, činit će djela koja ja činim; i veća će od njih činiti jer ja odlazim Ocu.«

UCV4HLH7I2

Promišljanje

Pitanje s kojim se susrećemo, razmišljajući o djelima Božjim, a pogotovo u ovom vazmenom vremenu, kako je moguće da i mi sami uzmemo udjela u velikoj slavi Gospodnjoj? Čini se da smo i mi slični Tomi koji pita Isusa da mu kaže kamo to odlazi, te da puta ne zna. Nije lako odgovoriti na ovo pitanje. Nije jednostavno u svojem životu otkrivati tragove Božje.

Isus nam zato pruža odgovor da je on put, istina i život. Možemo se zapitati, ta kakav je to put, kakva je to istina, kakav je  to život. To je put, istina, život nasljedovanja Isusa iz Nazareta. To je odluka volje da idemo putem kojim je on išao. To je otvaranje našeg srca Duhu Svetom.

Pogledaj Isusa, nije mogao izvršiti spasenje bez križa i muke, ali ni bez uskrsnuća. Bolna i teška je to spoznaja. Možemo ustuknuti pred time. No tim nam je putem ići. Možemo reći, da ne možemo kročiti, da je nemoguće nasljedovati Isusa.

Ipak, postoji jedan segment koji nam otkriva veličinu Božje ljubavi. Isusa obilježuje poseban odnos prema Ocu nebeskom. Molitva koju je imao uvijek se odvijala između Njega i Oca njegova u Duhu Svetom. Ako gledamo njegov život, on jest činio čudesa, propovjedao, ozdravljao, ali prije svega on je molio. Isus je čovjek molitve. Čovjek trajnog odnosa prema Ocu. To je onaj dio koji smo mi pozvani nasljedovati. To je mjesto koje svatko od nas može posjetit. Biti čovjek molitve je trajan poziv upućen svakome od nas. To znači biti vjernik. Hraniti vjeru na izvoru molitve. A svima je poznato da ne možemo moliti ukoliko se ne hranimo krvlju i tijelom Isusa Krista. Euharistija – izvor je i vrhunac našeg kršćanskog života. To je ono čemu svi trebamo težiti – zajedništvu s Ocem, Sinom i Duhom Svetim. U Euharistiji je prisutno cijelo nebo – to je mjesto susreta s Gospodinom. To je put. Put izrastanja Novog svijeta. Put Novog Saveza. Novi savez je upisan u srcima našim. Bog poznaje svakog od nas – naša imena su urezana u njegov dlan. Idimo tim putem – putem nasljedovanja Krista – kroz molitvu i djela ljubavi prema bližnjima. To je put našeg posvećenja i naše slave. Ne zabravi, da je Krist svoju slavu stekao kroz muku i križ. Naša slava izrasta u dolini suza kako bi se mogla vinuti prema vrhuncima Nebesa. To je put, istina i život. Čini to svaki dan! Svaki dan preporuči Gospodinu i kroz molitvu i rad budi Njegov učenik.

M. K.

Oglasi

Posted on 14. svibnja 2017., in Evanđelje. Bookmark the permalink. Komentiraj.

Komentiraj

