Uskrsnuće je dar

Iz Evanđelja po Ivanu; Iv 11, 1-45

U ono vrijeme:

Bijaše neki bolesnik, Lazar iz Betanije, iz sela Marije i sestre joj Marte. Marija bijaše ono pomazala Gospodina pomašću i otrla mu noge svojom kosom. Njezin dakle brat Lazar bijaše bolestan. Sestre stoga poručiše Isusu: »Gospodine, evo onaj koga ljubiš, bolestan je.« Čuvši to, Isus reče: »Ta bolest nije na smrt, nego na slavu Božju, da se po njoj proslavi Sin Božji.« A Isus ljubljaše Martu i njezinu sestru i Lazara. Ipak, kad je čuo za njegovu bolest, ostade još dva dana u onome mjestu gdje se nalazio. Istom nakon toga reče učenicima: »Pođimo opet u Judeju!« Kažu mu učenici: »Učitelju, Židovi su sad tražili da te kamenuju, pa da opet ideš onamo?« Odgovori Isus:»Nema li dan dvanaest sati? Hodi li tko danju, ne spotiče se jer vidi svjetlost ovoga svijeta. Hodi li tko noću, spotiče se jer nema svjetlosti u njemu« To reče, a onda im dometnu: »Lazar, prijatelj naš, spava, no idem probuditi ga.« Rekoše mu nato učenici: »Gospodine, ako spava, ozdravit će.« No Isus to reče o njegovoj smrti, a oni pomisliše da govori o spavanju, o snu. Tada im Isus reče posve otvoreno: »Lazar je umro. Ja se radujem što ne bijah ondje, i to poradi vas – da uzvjerujete. Nego pođimo k njemu!« Nato Toma zvani Blizanac reče suučenicima: »Hajdemo i mi da umremo s njime!« Kad je dakle Isus stigao, nađe da je onaj već četiri dana u grobu. Betanija bijaše blizu Jeruzalema otprilike petnaest stadija. A mnogo Židova bijaše došlo tješiti Martu i Mariju zbog brata njihova. Kad Marta doču da Isus dolazi, pođe mu u susret dok je Marija ostala u kući. Marta reče Isusu: »Gospodine, da si bio ovdje, brat moj ne bi umro. Ali i sada znam: što god zaišteš od Boga, dat će ti.« Kaza joj Isus: »Uskrsnut će brat tvoj!« A Marta mu odgovori: »Znam da će uskrsnuti o uskrsnuću, u posljednji dan.« Reče joj Isus: Ja sam uskrsnuće i život: tko u mene vjeruje, ako i umre, živjet će. I tko god živi i vjeruje u mene, neće umrijeti nikada. Vjeruješ li ovo?« Odgovori mu: »Da, Gospodine! Ja vjerujem da si ti Krist, Sin Božji, Onaj koji dolazi na svijet!« Rekavši to ode, zovnu svoju sestru Mariju i reče joj krišom: »Učitelj je ovdje i zove te.« A ona, čim doču, brzo ustane i pođe k njemu. Isus još ne bijaše ušao u selo, nego je dotada bio na mjestu gdje ga je Marta susrela. Kad Židovi, koji su s Marijom bili u kući i tješili je, vidješe kako je brzo ustala i izišla, pođoše za njom; mišljahu da ide na grob plakati. A kad Marija dođe onamo gdje bijaše Isus i kad ga ugleda, baci mu se k nogama govoreći: »Gospodine, da si bio ovdje, brat moj ne bi umro.« Kad Isus vidje kako plače ona i Židovi koji je dopratiše, potresen u duhu i uzbuđen upita: »Kamo ste ga položili?« Odgovoriše mu: »Gospodine, dođi i pogledaj!« I zaplaka Isus. Nato su Židovi govorili: »Gle, kako ga je ljubio!« A neki između njih rekoše: »Zar on, koji je slijepcu otvorio oči, nije mogao učiniti da ovaj ne umre?« Isus onda, ponovno potresen, pođe grobu. Bila je to pećina, a na nju navaljen kamen. Isus zapovjedi: »Odvalite kamen!« Kaže mu pokojnikova sestra Marta: »Gospodine, već zaudara. Ta četvrti je dan.« Kaže joj Isus: »Nisam li ti rekao: budeš li vjerovala, vidjet ćeš slavu Božju?« Odvališe dakle kamen. A Isus podiže oči i reče: »Oče, hvala ti što si me uslišao. Ja sam znao da me svagda uslišavaš; no rekoh to zbog nazočnog mnoštva: da vjeruju da si me ti poslao.« Rekavši to povika iza glasa: »Lazare, izlazi!« I mrtvac iziđe, noge mu i ruke bile povezane povojima, a lice omotano ručnikom. Nato Isus reče: »Odriješite ga i pustite neka ide!« Tada mnogi Židovi koji bijahu došli k Mariji, kad vidješe što Isus učini, povjerovaše u nj.

PKNFYSTO4E

Promišljanje

U središtu ovog podužeg evanđeoskog odlomka nalazi se poruka vjere. Vjera koja vraća život. Vjera koja je usmjerena prema Isusu, Sinu Božjemu. Čudo koje Isus čini, čini da bismo vidjeli što može učiniti onaj u kojega vjerujemo. Priprema nas za za čudo ljubavi koje će se dogoditi u uskrsno jutro – kada će Onaj koji bijaše ubijen pobijediti smrt.

Vratimo se ovome odlomku. Pitanje koje Isus upućuje Marti vezano je uz vjeru u njega samoga. Isus govori:  Ja sam uskrsnuće i život: tko u mene vjeruje, ako i umre, živjet će. I tko god živi i vjeruje u mene, neće umrijeti nikada. Vjeruješ li ovo? Na to Marta odgovara:  Da, Gospodine! Ja vjerujem da si ti Krist, Sin Božji, Onaj koji dolazi na svijet!

Ovo je središnja poruka koja se prenosi stoljećima do nas. Vjera je ona koja omogućuje da uđemo u dodir s Gospodinom, i da, kao vrhunac vjere, mrtvo tkivo postane život. Vjera zahtjeva odlučnost, predanje. Vjerujem Gospodinu i to ima direktne posljedice za moj život. Više nisam tek netko tko prolazio ovom zemljom od rođenja do smrti, već postajem osoba. Stoga i na krštenju biva dano djetetu ime koje ga obilježava cijeli život – ime koje je Otac sam upisao u svoju ruku. A Otac ne zaboravlja svoje djece. Primjer nam je današnje čudu oživljavanja Lazara. Kažem oživljavanja, jer on je vraćen u ovaj, sadašnji život. Uskrsnuće je pak nešto drugo. Uskrsnuće je definitivna preobrazba u novi život. To je ono čemu svi težimo, a što nam je Isus objavio.

Posvjestimo si u vremenu korizme koje nam je još ostalo do Vazmenog trodnevlja, koliko vjerujemo u uskrsnuće. Molimo za dar vjere. Ispitajmo sami sebe, kako moji postupci i ponašenje odražava vjeru u uskrnuće. Uskrsnuće je dar. Dar ljubavi. On nam je dan, po životu, smrti i usrkrsnuću Isusa Krista. Sada je na nama da ga prihvatimo i suobličimo se Njemu. Da se oblikujemo prema mjeri Isusa Krista. Da postanemo nov čovjek. A to ne možemo bez vjere i molitve. Sakramenti ovdje igraju središnju ulogu po kojoj nas Duh Sveti povezuje s Sinom i Ocem u Ljubavi. Ljubav je temeljni uzrok uskrsnuća.

Živimo tako i pripremimo svoja srca da proslavimo Uskrs preobrazivši svoja srca. Srca koja će živjeti usmjerena prema Isusu Kristu. Prema onome koji je pobijedio smrt i vratio nam život. To sa sobom donosi radost zbog života koji nam je dan, kako ovaj na ovoj zemlji, tako i budući u zajedništvu s Ocem i Sinom i Duhom Svetim. Budimo uistinu pozorni na poticaje Duha Svetoga. Ta sada je čas kada treba poraditi na sebi i biti poslušan na Isusove riječi. A on uvijek poziva da se obratimo i povjerujemo jer Kraljevstvo Božje je blizu.

M. K.

Oglasi

Posted on 2. travnja 2017., in Evanđelje, Ljubav. Bookmark the permalink. Komentiraj.

Odgovori

