Moli, traži, ljubi

Iz Evanđelja po Ivanu; Iv 1, 29-34

U ono vrijeme: Ivan ugleda Isusa gdje dolazi k njemu pa reče:

»Evo Jaganjca Božjega koji odnosi grijeh svijeta! To je onaj o kojem rekoh: Za mnom dolazi čovjek koji je preda mnom jer bijaše prije mene! Ja ga nisam poznavao, ali baš zato dođoh i krstim vodom da se on očituje Izraelu.«

I posvjedoči Ivan: »Promatrao sam Duha gdje s neba silazi kao golub i ostaje na njemu. Njega ja nisam poznavao, ali onaj koji me posla vodom krstiti reče mi: ’Na koga vidiš da Duh silazi i ostaje na njemu, to je onaj koji krsti Duhom Svetim.’ I ja sam to vidio i svjedočim: on je Sin Božji.«

hkp2ft1xo5

Promišljanje

Današnji evanđeoski odlomak donosi nam osobno svjedočanstvo Ivana Krstitelja o Isusu. Ivan potvrđuje da je Isus onaj koji krsti Duhom Svetim. On svjedoči da je Isus Sin Božji.

Poznat nam je život Ivana Krstitelja. Njegov poziv je bio da pripravi put Sinu Božjem. Da se poravna ono što je krivo, da se doline ispune, bregovi da se spuste. Težak zadatak. U svemu tome, on nipošto nije bio sam. Danas slušamo kako je on promatrao Duha kako silazi s neba kao golub i ostaje na njemu. Ivan je imao duboku povezanost s Gospodinom. Začet od roditelja koji su bili u poodmakloj životnoj dobi, od samog početka njegova života Duh je onaj koji ga vodi. Ivan bijaše prorok, a svi proroci upućuju na nešto ili na nekoga. Ivan je upućivao na Isusa Krista – Sina Božjeg.

Da bi to mogao, bila mu je potrebna askeza. Boravak u pustinji koja nije samo bijeg od ljudi, ili stan demona, već također i mjesto traženja Gospodina. Pustinja je prostor gdje bivam stavljen sam pred Gospodina. Maknuti se od svih da bih bio bliži onome tko me stvorio, mome Stvoritelju. Izuzeti se od ljudi da bih bio poslan ljudima. Ukratko – pustinja je mjesto u mome životu gdje bivam stavljem u potpunosti na službu Gospodinu, gdje ja polako nestajem a Gospodin se pokazuje.  I Isus je prije svoga javnog nastupa boravio u pustinji i tamo bio kušan od đavla i posluživan od anđela.

Ivan je imao čistu vjeru na raspolaganju. Otišao je u pustinju osluškivati Gospodnji glas. To nije tek lijep poetski izričaj, ta svatko od nas zna, da, kada se izdvoji iz buke današnjice, zatvori oči, nekoliko puta duboko udahne, tada biva približen sebi. Postaje samosvjesniji. Otkriva se jedan posve novi svijet. I u tom stanju, ukoliko se usmjerimo na traganje za Gospodinom bivamo dotaknuti Duhom Svetim. Upravo to jest molitva. To je odnos. To je razgovor s onim tko me ljubi.

Ivan je tim žarom navješćivao Sina Božjeg. Žar poput vatre koja gori. Vatra jest simbol smrti ali i života. Ona uništava staro da bi postalo novo. A nije li nešto najljepše upravo to da je Sin Božji postao čovjek? Da je došao među nas? Da je podnio križ, smrt i uskrsnuće radi ljubavi prema nama? To je bome nešto novo!!

Ta uistinu, nema ljepše vijesti. Stoga nam s razlogom Crkva pred nas stavlja ovaj odlomak na početku liturgijskog vremena kroz godinu. Da budemo svjesni veličine radosne vijesti. Ivan kliče: Evo Jaganjca Božjega koji odnosi grijeh svijeta! – svi bismo mi trebali klicati evo Sina Božjeg, kada idemo na nedjeljni susret s njime, ali i u svakodnevnom našem životu preko naših djela.

Eto razloga zašto ići na Euharistiju – da se susretnem s Gospodinom, da prisustvujem spomen – činu žrtve Kristove. Da budem onaj koji gleda Sina Božjega, koji slavi njegovu žrtvu, koji, kroz zajedništvo i blagovanje Tijela Kristova postaje jedno s Kristom. Biti kršćanin – biti Kristov.

Čini to svaki dan. Moli, traži, ljubi. Neka svaki tvoj dan bude ispunjen mišlju kako ti suobličuješ ovome svijetu Isusa. Primjer neka ti bude Ivan Krstitelj. Kroz djela i molitvu biti Božji. Ta uistinu, svi smo pozvani da budemo Kristovi!

M. K.

 

Oglasi

Posted on 14. siječnja 2017., in Evanđelje, Molitva. Bookmark the permalink. Komentiraj.

Komentiraj

