Svatko nosi svoj križ

Iz Evanđelja po Luki; Lk 11, 1-13

Jednom je Isus na nekome mjestu molio. Čim presta, reče mu jedan od učenika: »Gospodine, nauči nas moliti kao što je i Ivan naučio svoje učenike.« On im reče: »Kad molite, govorite:

Oče! Sveti se ime tvoje!

Dođi kraljevstvo tvoje!

Kruh naš svagdanji daji nam svaki dan!

I otpusti nam grijehe naše:

ta i mi otpuštamo svakom dužniku svojem!

I ne uvedi nas u napast!«

I reče im: »Tko to od vas ima ovakva prijatelja? Pođe k njemu o ponoći i rekne mu: ’Prijatelju, posudi mi tri kruha. Prijatelj mi se s puta svratio te nemam što staviti preda nj!’ A onaj mu iznutra odgovori: ’Ne dosađuj mi! Vrata su već zatvorena, a dječica sa mnom u postelji. Ne mogu ustati da ti dadnem…’ Kažem vam: ako i ne ustane da mu dadne zato što mu je prijatelj, ustat će i dati mu što god treba zbog njegove bezočnosti.

I ja vama kažem: Ištite i dat će vam se! Tražite i naći ćete! Kucajte i otvorit će vam se! Doista, tko god ište, prima; i tko traži, nalazi; i onomu tko kuca, otvorit će se.

A koji je to otac među vama: kad ga sin zaište ribu, zar će mu mjesto ribe zmiju dati? Ili kad zaište jaje, zar će mu dati štipavca? Ako dakle vi, iako zli, znate dobrim darima darivati djecu svoju, koliko li će više Otac s neba obdariti Duhom Svetim one koji ga zaištu!«

XCT0MIY2QJ

Promišljanje

Iz ovog odlomka, pored same molitve Oče naša, posebno me se dojmila Isusova izjava, da tražimo i naći ćemo. Kucajmo i otvorit će nam se.

Često se naša molitve svede upravo na to da tražimo nešto ili nekoga jer to želimo naći. Molimo Gospodina da ostvari naše potrebe ili nešto što nam treba. Kada nam je teško, molimo da nam bude bolje. Kada ne znamo kako i što učiniti, molimo da nam se pokaže put. I nekako sve to ide, ali sumnjam da uvijek dolazimo, pronalazimo pravi put do onoga što uistinu želimo i što nam je potrebno, već kao da zaobilazimo ono što je jedino važno.

A što nam je to potrebno? Što to želimo tražiti? Što je to jedino važno? Psalmist kaže: Za jedno molim Jahvu, samo to ja tražim: da živim u Domu Jahvinu sve dane života svoga, da uživam milinu Jahvinu i Dom njegov gledam. (Ps 27, 4) Nije li upravo to ono za čime svi, u konačnici čežnemo? Naravno da su nam potrebne stvari od kojih živimo, hrana, piće, struja, prijatelji, obitelj, ali dali se u tome u potpunosti iscrpljuje ono što čovjek, što svatko od nas jest?

Mislim da ne. Čovjek je puno više od onoga što on sam vidi. On je sam Hram Duha Svetoga – kako nam lijepo kaže sv. Pavao. Da bismo ostvarili sve naše želje, pa i ovu da živimo u Domu Gospodnjem, moramo prihvatiti jednu stvar – križ. U Isusu nam je dan model kako i što možemo postići ako postanemo nositelji križa. Svatko nosi svoj križ. Nekome je dano da pomogne nositi drugome, ali u konačnici svatko sam kuca na vrata vječnog života. Stoga, da bismo postali nositelji Duha Svetoga, da se u nama nastani Snaga Božja te postanemo uistinu stanovnici Gospodnjeg doma, nužno je da postanemo nositelji križa. To je redoslijed kojim dolazimo do onoga što tražimo – do vječnog života. I to je ono što nam, kroz molitvu mora postati jasno, da bismo bili uistinu, u potpunosti Slika Božja, moramo postati ponizni i otvoriti vrata svoga srca. U njemu ćemo naći vapaj: Moje mi srce govori: “Traži lice njegovo!” Da, lice tvoje, o Jahve, ja tražim. (Ps 27, 8)

Da bismo došli do Njegovog lica, moramo činiti onako kako nam je objavio Njegov Sin – Isus Krist – a upravo to je ono što nam govori današnje evanđelje. Da čovjek treba prihvatiti i postati nositelj križa preko čega će postati nositelj Duha Svetog. I tek tada će ova zemlja zasjati u pravom svjetlu – jer sve što je stvoreno stvoreno je da hvali Gospodina.

Traži lice njegovo i na mjestima na kojima misliš da ga nema – u siromaštvu, bijedi, u teškoćama, u patnji, u boli. Ta Isus je sam to činio, i tako nam svima priskrbio boravak u Gospodnjim stanovima – ako uistinu činimo kako je on činio, a On je svakom objavljivao kako je divan Otac. I ti svojim životom pokazuj kako je Otac predivan u tvojoj svakodnevici!

br. Mario Ivan Kralj, OCD

Oglasi

Posted on 24. srpnja 2016., in Evanđelje. Bookmark the permalink. Komentiraj.

Komentiraj

