Ljubav dolazi do izražaja kroz slušanje.

Iz Evanđelja po Ivanu; Iv 16, 12-15 

U ono vrijeme:

Reče Isus svojim učenicima:

»Još vam mnogo imam kazati, ali sada ne možete nositi. No kada dođe on – Duh istine – upućivat će vas u svu istinu; jer neće govoriti sam od sebe, nego će govoriti što čuje i navješćivat će vam ono što dolazi. On će mene proslavljati jer će od mojega uzimati i navješćivati vama. Sve što ima Otac moje je. Zbog toga vam rekoh: od mojega uzima i – navješćivat će vama.«

40AD00293D

Promišljanje

Naše nas iskustvo života uči da nam je potreban netko tko nas razumije. Netko koga možemo susreti, podijeliti svoje osjećaje, misli, želje, probleme, radosti i žalosti. Svatko zna kako se osjeća kad ima prijatelja kome se može povjeriti, s kim može se opustiti, tko ga raduje, tko je jednostavno tu za njega. Isto tako zna da je to obostrano – ja sam tu za nekoga ali je netko tu i za mene. To je naše osnovno ljudsko iskustvo, kako od našeg rođenja tako do smrti.

I upravo u tom iskustvu dolazi nam objava Gospodina. Čovjek nikad sam ne bi mogao znati kakav je Bog u sebi – to nam je jedino mogao objaviti on sam. I on je to učinio. U svojem sinu. Sve mi preda Otac moj i nitko ne zna tko je Sin – doli Otac; niti tko je Otac – doli Sin i onaj kome Sin hoće da objavi  (Lk 10, 22)

Danas slavimo svetkovinu Prestvetog Trojstva. On nam u pamet i srce doziva središte naše vjere. Mi vjerujemo u Presveto Trojstvo – Oca i Sina i Duha Svetoga. To je naš Bog.  A to je ono o čemu nam, jednim malim dijelom, progovara ovo današnje evanđelje. Duh će nas nositi u upućivati u svu istinu kad Isus više neće biti prisutan među nama. To je rekao onim ljudima koji su ga slijedili. Koji su ga vidjeli, koji su s njim dijelili životne probleme i jade.

Kako bi Bog mogao razumjeti čovjeka ako sam ne bi imao iskustvo ljubavi? Jer ljubav je upravo ono što pokreće sve. Jedini motiv za život jest ljubav. A ljubav jest uvijek život za drugog. Tako Otac i Sin žive u ljubavi Duha. Duh je njihov poljubac.

Slavili smo prošlu nedjelju Duhove – rođendan Crkve. Konačni trenutak u kojem Gospodin uspostavlja svoje obećanje. Šalje svoga Duha i omogućava čovjeku da uđe u zajedništvo s Njime. Da bude poput njega. Da bude uključen u Presveto Trojstvo. Isusov život, muka, smrt i uskrsnuće te uzašašće pokazali su put koji svatko od nas treba slijediti da bi došao do punine života – a to je Presveto Trojstvo. Otac gleda Sina, Sin gleda Oca, a Duh je onaj koji je izraz njihovog odnosa.

Kakav to utjecaj ima na nas? Na nama je dali ćemo kročiti putem koji nam je predstavljen. Dali ćemo dopustiti da nas Duh uvodi u istinu. Mi nikad ne možemo spoznati na ovom svijetu veličinu Presvetog Trojstva, no to ne znači da nam nije dano da možemo biti s Njime u zajedništvu. Po Adamu smo isključeni iz tog zajedništva, po Isusu smo ponovno uključeni. Svaki dan nova je prilika da budemo što bliži našem cilju, a to je biti zajedno s Ocem i Sinom i Duhom Svetim. Kako se to postiže? Neka nam kao misao vodilja bude izreka Ivana od Križa: „Nastoj hodati u prisutnosti Božjoj, ili stvarnoj ili zamišljenoj ili u ujedinjujućoj, kako se slaže primjereno djelima.“

Na to si pozvan, da u svom životu osluškuješ Gospodina. Ljubav dolazi do izražaja kroz slušanje. Slušanje koje nas potiče na pokretanje naše volje i čuvstva prema Gospodinu. Dječju osmjeh, cvijet koji ti je poklonjen, sunce koje sije, zdravlje koje imaš, bolest koju nosiš, tugu koju ne možeš obrisati, nedostatak voljene osobe – sve to postaje područjem djelovanja Duha. I upravo nam on otvara sva ta područja za Gospodina. Kako? Putem sudjelovanja u životu Isusa – putem sakramenta, putem Euharistije. Ne zanemari svoj odnos s Bogom jer on nikad ne zaboravlja tebe. Ta on sam jest ljubav. Budi i ti ljubav i čini drugima kao što želiš da drugi čine tebi!

Sretna i blagoslovljena svetkovina!

br.Mario Ivan Kralj, OCD

Oglasi

Posted on 22. svibnja 2016., in Nekategorizirano. Bookmark the permalink. Komentiraj.

Komentiraj

