Živjeti kod Oca

Iz Evanđelja po Ivanu; Iv 14, 23-29

U ono vrijeme: Reče Isus svojim učenicima:

»Ako me tko ljubi, čuvat će moju riječ pa će i Otac moj ljubiti njega i k njemu ćemo doći i kod njega se nastaniti. Tko mene ne ljubi, riječi mojih ne čuva. A riječ koju slušate nije moja, nego Oca koji me posla. 

To sam vam govorio dok sam boravio s vama. Branitelj – Duh Sveti, koga će Otac poslati u moje ime, poučavat će vas o svemu i dozivati vam u pamet sve što vam ja rekoh. Mir vam ostavljam, mir vam svoj dajem. Dajem vam ga, ali ne kao što svijet daje. Neka se ne uznemiruje vaše srce i neka se ne straši. Čuli ste, rekoh vam: ’Odlazim i vraćam se k vama.’ Kad biste me ljubili, radovali biste se što idem Ocu jer Otac je veći od mene. Kazao sam vam to sada, prije negoli se dogodi, da vjerujete kad se dogodi.«

4ZZ5SR4TC1

Promišljanje

Ako tražimo mir, gdje bi se on mogao nalaziti? Kao da nam uvijek izmiče iz ruke, kao nešto što ne možemo dosegnuti, postići, imati. Mir. Jer od mira sve polazi. I radost, i snaga, i sreća. Ako je čovjek u miru sa samim sobom, tada on može ići k drugome.

Upravo je to karakteristika mira koji nam Isus daje – sposobnost ići k drugome. Tu sposobnost posreduje nam Sin, te preko nje ulazimo u zajedništvo Presvetog Trojstva. Ono je mir za kojim žudimo. Da bi čovjek postao sposoban uživati taj mir, potrebna mu je da mu netko pokaže put do toga, da mu daruje mir. To je Sin učinio za nas. Čuvao je Očevu riječ i predao je nama, čak je i obećao poslati Duha da nam to doziva u pamet.

Vidiš što Isus kaže na početku ovog odlomka da tko ljubi čuva njegovu Riječ a tko čuva riječ doći će do Oca i kod njega se nastaniti. Upravo se u tome krije smisao svega! Živjeti kod Oca! I to ne bilo kako, nego u zajedništvu s Sinom i Duhom. To je ono za čime sve teži. To je grad o kojem se govori u drugom čitanju, to je raj o kojem svi sanjamo. A do tog stanja se dolazi čuvajući riječi Isusove.

Koje bi to bile riječi? Da ljubiš Boga svojeg svim srcem svojim, i svom dušom svojom, i svim umom svojim, a svoga bližnjega kao sebe samoga  (usp. Mt, 22, 37 – 39).

To je ono na što je svatko od nas pozvan, da kroz tu ljubav pokaže koliko ljubi Oca i kolika mu je želja da se nastani kod njega. Vidi kako ti to činiš, ljubiš li na ispravan način Gospodina? Želiš li se nastaniti kod njega?

Ukoliko želiš tada čuvaj Isusovu riječ – što će reći – nasljeduj ga! U mislima, riječima, djelima. Budi kao On, dapače budi On, ali ne bez njega, njego s Njim.

br. Mario Ivan Kralj, OCD

Oglasi

Posted on 1. svibnja 2016., in Nekategorizirano. Bookmark the permalink. Komentiraj.

Komentiraj

