A ljubiš tako da pokazuješ ljubav onome koga ljubiš

Iz evanđelja po Ivanu; Iv 18, 33b-37

U ono vrijeme: Reče Pilat Isusu:

»Ti li si židovski kralj?« Isus odgovori: »Govoriš li ti to sam od sebe ili ti to drugi rekoše o meni?« Pilat odvrati: »Zar sam ja Židov? Tvoj narod i glavari svećenički predadoše te meni. Što si učinio?«

Odgovori Isus: »Kraljevstvo moje nije od ovoga svijeta. Kad bi moje kraljevstvo bilo od ovoga svijeta, moje bi se sluge borile da ne budem predan Židovima. Ali kraljevstvo moje nije odavde.« Nato mu reče Pilat: »Ti si dakle kralj?« Isus odgovori: »Ti kažeš: ja sam kralj. Ja sam se zato rodio i došao na svijet da svjedočim za istinu. Tko je god od istine, sluša moj glas.«

8SDKBCVSCM

Promišljanje

Posebno me se dojmila Isusova izjava da njegovo kraljevstvo nije od ovoga svijeta. Danas svetkujemo svetkovinu Krista Kralja, a ovdje se događa kontardiktornost. Isus se nalazi na ispitivanju pred Pilatom u vezi njegovog nauka i prijave koju su glavari svećenički podnijeli protiv njega. Znamo što slijedi nakon ovog odlomka. Osuda i polazak na egzekuciju. Nije li to strašno? Uistinu jest.

Onaj koji se rodio za istinu, umire. I to tako da je odbačen od onih kojima je poslan. Dali je to kraljevstvo o kojem Isus priča? Kraljevstvo u kojem čovjek biva smaknut jer govori ono što je istina, ono o čemu se treba govoriti.

Vidimo kako to biva u današnjem svijetu. Ukoliko ne odgovaraš nekome tko ima moć maknuti te, ti bivaš maknut. Istrgnut iz života, posla, druženja, svega. Koliko je ljudi poput Isusa bilo maknuto iz zajednice jer su svjedočili za istinu. To je neminovno. Neminovno je biti izložen napadima kad svjedoči za istinu. Dakle, očito je to kraljevstvo sagrađeno na istini.

Kakva je onda to istina? Znamo da, u nastavku, Pilat pita retoričkim pitanjem, što je to istina. On pita tako jer je odgovor poznat. Poznat je onima koji slušaju što Isus govori. On govori o dolasku i uspostavi kraljevstva Božjeg. Ta to je središte njegova propovjedanja i života. I to kraljevstvo koje nije od ovog svijeta, već samim time što je njegovo središte Gospodin. Kakvo li je onda to kraljevstvo Božje? Pavao nam kaže: Ta kraljevstvo Božje nije jelo ili piće, nego pravednost, mir i radost u Duhu Svetome. (Rim 14, 17) Vidiš li razliku između onoga što pripada ovom svijetu a što onom? Jelo i piće su nešto što pripada ovom svijetu, oni su nužni da preživljavamo ovdje i sada. Pravednost, mir i radost su nešto što pripada drugom svijetu. To su obilježja Kraljevstva. To jest obilježje samog Gospodina. Dakle, možemo reći da je kraljevstvo upravo Gospodin. On je onaj koji će zavladati svim srcima. Kako to znam? Ne znam ja, ali rekao je sam Gospodin po proroku Jeremiji: “Evo dolaze dani – riječ je Jahvina – kad ću s domom Izraelovim i s domom Judinim sklopiti Novi savez. Ne Savez kakav sam sklopio s ocima njihovim u dan kad ih uzeh za ruku da ih izvedem iz zemlje egipatske, Savez što ga oni razvrgoše premda sam ja gospodar njihov – riječ je Jahvina. Nego, ovo je Savez što ću ga sklopiti s domom Izraelovim poslije onih dana – riječ je Jahvina: Zakon ću svoj staviti u dušu njihovu i upisati ga u njihovo srce. I bit ću Bog njihov, a oni narod moj. I neće više učiti drug druga ni brat brata govoreći: `Spoznajte Jahvu!` nego će me svi poznavati, i malo i veliko – riječ je Jahvina – jer ću oprostiti bezakonje njihovo i grijeha se njihovih neću više spominjati.” (Jr 31, 31 – 34)

Vidiš kako iz velikih poteškoća i problema nastaje nešto novo? Naime u vrijeme Jeremije je bilo teško, Izrael je bio okupiran, narod raseljen, situacija je bila očajna. A što Gospodin radi? Upisuje zakon u srce ljudi, onih koje ljubi. Nije li to kraljevstvo o kojem Isus govori?

Vidimo kako je Isus završio svoj život – smrću na križu i uskrsnućem. Što nam je tada taj Kralj ostavio kao zalog? Ostavio nam je primjer. Primjer što činiti da dospijemo u Kraljevstvo Božje. Da slijedimo Njega. On je onaj koji uspostavlja Kraljevstvo Božje, on sam i jest Kraljevstvo Božje. To je ono što nije shvatljivo vladarima ovog svijeta, to je ono što nama nije shvatljivo. Kako to da iz nečeg što propada, iz smrti, iz odbačenosti može nešto nastati. Vidimo kako. Samim Božjom ljubavi. Jer ljubav teži ljubavi. Ljubavlju je Isus prošao ono što svatko tko ljubi istinu mora proći a to je shvatiti da se treba obratiti k Gospodinu i vršiti Njegovu volju. Volja njegova je naše spasenje. Krist je put, istina i život.

Stoga, slijedi ga, budi poput njega. Idi do kraja. Da, to je put patnje i teškoća ali i radosti. Radosti jer znaš da sve što činiš ima samo jedan smjer, a to je Kraljevsvo Božje. A u tome nisi sam. Sam Gospodin nam je  blizu kroz sakramente, pogotovo kroz euharistiju. Promisli o tome. Kako blaguješ Euharistiju i kakvog kršćanina ona od tebe čini? Jer o tome će ovisiti hoćeš li doći u Kraljevstvo ili nećeš.

Pozvan si da gradiš Kraljestvo kroz slušanje Isusovog glasa, glasa istine. To se ostvaruje preko djela. Preko osmjeha prolazniku, pozivu nekom rođaku kojeg dugo nismo čuli, posjetom prijatelju kojem znamo da je teško, učiniti ono što želimo da drugi nama čine, pomoći bijedniku da se osjeća kao čovjek tj. da bude čovjek. Put je to koji nam je ostavljen u zalog.

To je Kraljevstvo Božje – zajedništvo s Njime, biti njegov, ili još bolje biti On sam. Ujediniti se s onim koga ljubiš. A ljubiš tako da pokazuješ ljubav onome koga ljubiš. Kako to činiš? Tako da slijediš Isusa. Neka ti misao Ivana od Križa pomogne u tome: „Ljubav se ne sastoji u tom da se u sebi osjećaju velike stvari, nego da se osjeća velika lišenost i da se trpi za Ljubljenog.“

br. Mario Ivan Kralj, OCD

Oglasi

Posted on 21. studenoga 2015., in Nekategorizirano. Bookmark the permalink. Komentiraj.

Komentiraj

