Biti svjestan tko sam i kakav sam i kao takav staviti se u ruke Gospodnje

Iz evanđelja po Marku; Mk 9, 30-37

U ono vrijeme: Otišavši s gore, Isus i njegovi učenici prolažahu kroz Galileju. On ne htjede da to itko sazna. Jer poučavaše svoje učenike. Govoraše im: »Sin Čovječji predaje se u ruke ljudima. Ubit će ga, ali će on, ubijen, nakon tri dana ustati.« No oni ne razumješe te besjede, a bojahu ga se pitati.

I dođoše u Kafarnaum. I već u kući upita ih: »Što ste putem raspravljali?« A oni umukoše jer putem među sobom razgovarahu o tome tko je najveći. On sjede i dozove dvanaestoricu te im reče: »Ako tko želi biti prvi, neka bude od svih posljednji i svima poslužitelj!« I uzme dijete, postavi ga posred njih, zagrli ga i reče im: »Tko god jedno ovakvo dijete primi u moje ime, mene prima. A tko mene prima, ne prima mene, nego onoga koji mene posla.«

Promišljanje

O čemu ste putem raspravljali? O tome koji je među nama najveći. Najveći. Tko je najveći? U čemu? Kako i zašto? Tko to određuje? Određujemo li možda mi? Jer, meni se čini da smo mi, ljudi skloni tome. Skloni smo stvoriti određene granice i smještati ljude u njih. I to ne samo one koji nama ne odgovaraju, već i same naše bližnje. Lako je s onima koje ne poznajemo, za njih je odavno spremna etiketa „nepoznati i nezanimljivo“, danas bi se moglo reći i kao tuđinac, stranac, netko tko nema nikakve veze sa mnom.

Tako stvaramo i za svoje bližnje. Jedan je dobar, drugi loš, treći onako tek za određeno društvo. Nikako da pronađemo osobu s kojom bi mogli popričati, prihvatiti i upoznati, i s druge strane, biti prihvaćani.

Jer, upravo to jest ljubav, prihvaćanje.

Tko želi biti prvi, neka bude poslužitelj. To je nekako u oprečnosti. Najveći – poslužitelj. Uistinu, to i jest u opreci. No, zašto? Zašto upravo to?

Jer to je put Kraljevstva nebeskog. Promjena logike naših umova i srdaca. Ne samo nešto što ostaje kao mrtvo slovo na papiru. Sjeti se, da samo Pismo kaže slovo ubija, a Duh oživljuje (2 Kor 3, 6).

Poslužitelj jest onaj koji zna svoje mjesto, ne teži da bude nešto drugo. Poznaje svoje mjesto, prihvaća ga i izvršava svoju dužnost. To ne znači da Gospodin od nas traži da naslijepo radimo i činimo kako nam drugi naređuju pa makar bio to i On sam. On smjera na nešto drugo. Na unutarnje pokrete srca. Na ljubav koja je temelj svakog djelovanja. Jer ljubim svojeg bližnjeg ja ga poslužujem. Toliko mi je stalo do njega/nje da dajem sve što imam i što jesam kako bih ga/nju usrećio. Kako bih ga poslužio. To je izvršavanje Gospodnje zapovijedi da ljubimo svoga bližnjega kao samoga sebe. Upravo u činu posluživanja do dolazi do izražaja. Tu ono što vjerujem postaje stvarnost. Ne gospodovanje i pretvaranje da sam bolji od drugih. Nikako! Jer to me vodi kao prema nekom „nadilaženju“ bližnjeg, kao da postajem poseban. A to vodi u oholost i zavist. Ja sam bolji od tebe. A znamo gdje zavist završava. Završava u smrti ljubavi.  A đavlovom je zavišću došla smrt u svijet i nju će iskusiti oni koji njemu pripadaju (Mudr 2,24). Zar smo na to pozvani?

Vidimo čemu nas Isus poučava. Poučava nas kako biti njegov učenik. Njegov učenik slijedi Njega. Slijedi život u pokornosti Isusu – kako nas uči Karmelsko pravilo.

Što bi to značilo? Kakva je to pokornost?

To je upravo stav poslužitelja. Biti svjestan tko sam i kakav sam i kao takav staviti se u ruke Gospodnje. S jednim jednim ciljem, da ga što savršenije ljubim. A tu ljubav ostvarujem kroz posluživanje bližnjih. Kroz djela koja pokazuju kakav sam poslužitelj ljubavi Gospodnja. Jer, upravo o tome ćemo biti pitani kad dođemo pred lice Gospodnje. Koliko si me ljubio?

Ili, bolje rečeno, kako si me posluživao? U kome, pitaš? U braći ljudima. U onima s kojima djelim svoj život.

Stoga, promisli kako ti služiš Njemu. Ohrabri se i slijedi primjer djeteta. Poslužuj bližnje ne jer želiš njima gospodovati, već ugoditi im zbog ljubavi koju nosiš u grudima.

br. Mario Ivan Kralj, OCD

Oglasi

Posted on 19. rujna 2015., in Evanđelje. Bookmark the permalink. Komentiraj.

Komentiraj

