Stvoreni za ljubav

Iz evanđelja po Ivanu; Iv 15, 9-17

U ono vrijeme: Reče Isus svojim učenicima:

»Kao što je Otac ljubio mene, tako sam i ja ljubio vas; ostanite u mojoj ljubavi. Budete li čuvali moje zapovijedi, ostat ćete u mojoj ljubavi; kao što sam i ja čuvao zapovijedi Oca svoga te ostajem u ljubavi njegovoj. To sam vam govorio da moja radost bude u vama i da vaša radost bude potpuna.

Ovo je moja zapovijed: ljubite jedni druge kao što sam ja vas ljubio! Veće ljubavi nitko nema od ove: da tko život svoj položi za svoje prijatelje. Vi ste prijatelji moji ako činite što vam zapovijedam. Više vas ne zovem slugama jer sluga ne zna što radi njegov gospodar; vas sam nazvao prijateljima jer vam priopćih sve što sam čuo od Oca svoga. Ne izabraste vi mene, nego ja izabrah vas i postavih vas da idete i rod donosite i rod vaš da ostane te vam Otac dadne što ga god zaištete u moje ime. Ovo vam zapovijedam: da ljubite jedni druge.«

tern-chick-sri-lanka_60642_990x742

Promišljanje

Odkuda dolazi ovaj zahtjev? Zar je moguće da samo to od mene tražiš Gospodine? Da ljubim?

Ljubav. Često korištena, zloupotrebljena riječ. No, to nije riječ. To je čin, djelo. Pokret. Dinamika.

Pitaš se kako sada to?

Pogledaj sebe. Što često činim da ima obilježja ljubavi? Ništa ne mogu bez nje, a kad ju imam sve posjedujem. Ljubav jest ne samo izlazak iz sebe ili davanje života za drugog ili nešto. Ljubav jest život.

Ta sam život jest dar. Nešto što mi je darovano, ničim zasluženo, izraz čiste ljubavi. Ljubavi oca i majke, ljubavi Gospodina koji me stvorio.

Ako čuvate moje zapovjedi ostat ćete u mojoj ljubavi. Ostati u ljubavi ne znači samo slijepo slijediti zapovjedi. A možda ipak znači? Kako? Pa zapovjed jest ljubav. Ljubite jedni druge. Zašto baš to?

Zato jer je teško. Zato jer je moguće. Zato jer nije lako. Zato jer jest.

Jer smo stvoreni za to. Kako sam uvjeren u to? Jer je On izabrao nas, a ne mi sami sebe.

Kako nas je izabrao? Gdje? Upravo tu gdje jesmo. U svojoj obitelji, u svojoj vezi, na poslu, školi, fakultetu.

Ljubiti bližnjeg, jer bližnji je slika Gospodina. Sve dobiva jedan drugi smisao. Drugačiji, ako postavimo da ljubimo druge jer ne da je zapovjedio već je On to ne samo za nas učinio već nam povjerio tu ljubav. Ljubav koja je na križu ne prestala već počela. Počela je rasti i bujati. Bujati u svakom tko vjeruje u Njega. Dapače, i u onome koji ne vjeruje a ipak ljubi. Ljubi, jer tko ljubi traži Gospodina.

To je očito, kažeš, da očito je, no opet zaboravljam kriterij koji nam Isus donosi, a to je da položimo svoj život za svoje prijatelje. Za one koje ljubimo. A to polaganje života ima mnogo strana. Osim fizičke (smrt) to je i osmjeh, radost, pomoći nekome prijeći cestu, kupiti kruh siromahu, ocu oprati auto….. Upravo zato jer je tako jednostavno čini nam se teškim i nemogućim. A mi smo stvoreni za radost i ljubav!

Tu ljubav jest. Tu se ona skriva. U činu, u djelu. To je zapovjed. Ne riječi već ljubav. Jer ljubav, to je poziv na čin.

Zato, ljubi!! I djeluj!! Danas, u trenutku koji ti je povjeren. I budi ljubav!

br. Mario Ivan Kralj, OCD

Oglasi

Posted on 9. svibnja 2015., in Evanđelje and tagged , . Bookmark the permalink. Komentiraj.

Komentiraj

