Biti blagoslovom za bližnje

Iz Evanđelja po Ivanu; Iv 15, 1-8

U ono vrijeme: Reče Isus svojim učenicima:

»Ja sam istinski trs, a Otac moj – vinogradar. Svaku lozu na meni koja ne donosi roda on siječe, a svaku koja rod donosi čisti da više roda donese. Vi ste već očišćeni po riječi koju sam vam zborio. Ostanite u meni i ja u vama. Kao što loza ne može donijeti roda sama od sebe, ako ne ostane na trsu, tako ni vi ako ne ostanete u meni.

Ja sam trs, vi loze. Tko ostaje u meni i ja u njemu, taj donosi mnogo roda. Uistinu, bez mene ne možete učiniti ništa. Ako tko ne ostane u meni, izbace ga kao lozu i usahne. Takve onda skupe i bace u oganj te gore. Ako ostanete u meni i riječi moje ako ostanu u vama, što god hoćete, ištite i bit će vam. Ovim se proslavlja Otac moj: da donosite mnogo roda i da budete moji učenici.«

dancer-reflection-colors_76010_990x742

Promišljanje

Tko donosi plod, ostaje. Tko ne donosi plod biva odsječen. Teška istina. No ipak istina koja je povezana s onim što mi sami jesmo. Povezana s našim srcem. Stvoreni smo, dan nam je život. Dakle, svi se mi nalazimo na istom trsu, koji je Krist, a vinogradar, Otac skrbi se oko nas.

Svima je povjeren život. Da, povjeren. Darovan. Darovan je da donesemo plod. Plod koji će biti na spas svijeta. Nije to tek bilo kakav plod. To je plod ljubavi. Ljubavi koja izražava poveznicu između onoga što jesmo i onoga što ćemo jednog dana biti.

Danas smo stvorenja koji kroče ovom zemljom, dok ćemo sutra, odnosno nakon smrti biti dio neba. Neba koje je zajedništvo s Gospodinom.

A gle još većeg čuda! Mi smo već danas u tom zajedništvu. Isus nam veli da tko ostaje na njemu donosi mnogo roda. Dakle, već danas imamo tu poveznicu, to ostvarenje onog za čime naše srce žudi, tu ljubav koja nas toliko vuče k sebi.

No, da bismo bili toga svjesni moramo ispuniti jedan uvjet. A to je ostati u Njemu. Jer tko ne ostane u njemu biva izbačen.

Pitaš, što to znači ostati u njemu? Pogledaj sunce, kako nam daruje svjetlost. Pogledaj pticu kako pjeva, vjetar kako puše, kišu koja pada. Što ti oni govore? Govore da su u Njemu. Kako, pitaš, kad sve to slučajno može bit. Možda i jest slučajno. Ali, nije slučajno za onoga koji vjeruje. Za onoga koji ostaje u Njemu. Ostati u njemu znači biti s njim, znači vršiti zapovjedi. Kakva je to zapovjed?

Ljubi. Ljubi Gospodina i ljubi bližnjega. Lako za reći, teško za ostvariti. Zašto? Jer ulazi u sve naše pore, uvlači se u naše srce i zahtjeva promjenu onog temeljnog u nama. Što je to, zanima te? To je promjena oslona. Buđenje svijesti. Svijesti da si loza. Loza koja je stvorena da donese plod. Kakav? Zapitaj se sam. Pogledaj u sebe i kako to odgovaraš na ono za što si stvoren.

To leži jedan kotačić u otključavanju vlastitog postojanja. Da donosimo rod i da budemo Njegovi učenici. Biti njegov učenik znači slijediti ga. I navještati Evanđelje. Kakvo evanđelje? Evanđelje radosti. Radosti da smo svi mi loze koje su stvorene da budu blagoslov onima oko sebe. To je cilj. Biti blagoslovom za bližnje, za one oko sebe, za samog sebe, a ponajviše, za samog Gospodina. Ne kao da njemu treba blagoslov, nego se On u nama proslavlja time što nas čini blagoslovom.

Budi i ti blagoslov za one koje susrećeš!!

Br. Mario Ivan Kralj, OCD

Oglasi

Posted on 2. svibnja 2015., in Evanđelje. Bookmark the permalink. Komentiraj.

Komentiraj

