Biti Božji u cjelokupnom životu

Iz Evanđelja po Luki; Lk 24,35-48

U ono vrijeme: Učenici su Isusovi pripovijedali što se dogodilo na putu i kako ga prepoznaše u lomljenju kruha. Dok su oni o tom razgovarali, stane Isus posred njih i reče im: »Mir vama!« Oni, zbunjeni i prestrašeni, pomisliše da vide duha. Reče im Isus: »Zašto se prepadoste? Zašto vam sumnje obuzimaju srce? Pogledajte ruke moje i noge! Ta ja sam! Opipajte me i vidite jer duh tijela ni kostiju nema kao što vidite da ja imam.«

Rekavši to, pokaza im ruke i noge. I dok oni od radosti još nisu vjerovali, nego se čudom čudili, on im reče: »Imate li ovdje što za jelo?« Oni mu pruže komad pečene ribe. On uzme i pred njima pojede.

Nato im reče: »To je ono što sam vam govorio dok sam još bio s vama: treba da se ispuni sve što je u Mojsijevu Zakonu, u Prorocima i Psalmima o meni napisano.« Tada im otvori pamet da razumiju Pisma te im reče: »Ovako je pisano: ’Krist će trpjeti i treći dan ustati od mrtvih, i u njegovo će se ime propovijedati obraćenje i otpuštenje grijeha po svim narodima počevši od Jeruzalema.’ Vi ste tomu svjedoci.«

Bushfire season

Promišljanje

Isusov dolazak uzrokuje zbunjenost i strah. Ne zato jer ne vjeruju, već zato jer je sam događaj uskrsnuća nešto potpuno drugačije od onoga što znamo i mislim da posjedujemo, odnosno, ono što smo doživjeli. Upravo zbog toga, učenici kao da postaju nesposobni prihvatiti sam čin uskrsnuća pa makar i vide uskrslog Isusa ispred sebe.

Ponekad možda i mi počnemo smatrati da je lakše biti prisutan jednom takvom činu, odnosno da bi naša vjera bila jača i snažnija da smo bili očevici Isusovog zemaljskog života. No, sam nam tekst daje odgovor na to. Bez same Gospodnje inicijative da nam otvori pamet da razumijemo ne možemo povezati sve te događaje. Oni koji su navješteni kroz Mojsija i proroke. Radi se o našoj spremnosti da prihvatimo Gospodinov način i njegov jezik. Upravo to je ključ.

Učenici su bili otvoreni. Otvorivši pamet, rekao im je Isus da su svi ti događaji tako pisani. I rekao je vi ste mi tome svjedoci. Svjedok je svatko tko vjeruje u njega. U nastavku odlomka, koji ovdje nije uključen u današnje evanđelje, Isus im kaže da ostanu u Jeruzalemu do dolaska snage s Neba, što će reći Duha Svetoga.

I upravo im Duh daje snagu da idu dalje i da budu svjedoci. Svjedok je onaj koji životom svjedoči. Život obuhvaća cjelokupno biće, ne samo jedan aspekt života, ne samo obitelj, ili prijatelje, ili radno mjesto, već sve zajedno.

Upravo to zahtjeva napor i tu leži sva radost. Biti Božji u cjelokupnom životu.

I tu se lijepo uklapaju riječi sv. Terezije Avilske:

„Reći ćete, kćeri, kako li će se to moći učiniti, jer kada biste Ga vidjele tjelesnim očima u ono vrijeme kada je Njegovo Veličanstvo hodalo po svijetu, da biste to rado učinile i da biste Ga uvijek gledale.

Nemojte u to biti uvjerene; jer onaj tko sada ne želi uložiti malko snage da barem prisili pogled da u sebi gleda ovoga Gospodina (kada to može učiniti bez opasnosti, a uz malko pažnje), još manje bi stao pod križ s Magdalenom koja je gledala smrti u oči. A koliko li su tek morale propatiti slavna Djevica i ova blagoslovljena Svetica! Koliko prijetnji, koliko li ružnih riječi, koliko li udaraca i koliko grubosti! Ta s kakvim li su uljudnim dvorjanima imale posla! Da, bili su to dvorjanici pakla, službenici nečastivoga! Zacijelo je moralo biti grozno ono što su prošle; međutim, uz još veću bol, bit će da nisu osjetile svoju.

Prema tome, sestre, nemojte misliti da ste za tako velike napore, ako niste za sitne stvari; vježbajući se u njima možete doći do drugih, još većih.“[1]

Br. Mario Ivan Kralj, OCD

[1] Terezija Avilska, Put k Savršenosti, str. 51.

Oglasi

Posted on 17. travnja 2015., in Evanđelje. Bookmark the permalink. Komentiraj.

Komentiraj

