Borba je kršćaninov život na zemlji

Riddarrustning_646

U kontekstu dvaju svjetskih ratova Gerard piše: “Iskusili smo na vlastitoj koži da je rat strahovito zlo. Rat bi bio još strašniji kad bi neprestano trajao.” Iz činjeničnog tijeka rata koji razara, ruši i ubija, SB nastavlja govoriti o ratu u njegovom duhovnom značenju i ističe da duhovni rat treba neprestano trajati. Za razliku od rata u kojem se ubijaju ljudi  i kuće pale, duhovni rat je strahovit samo za slabe duše a plodan za jake duše. “Slab je velikan oholosti a slab je malen po poniznosti. Velikan oholosti želi biti sve veći i veći a to mu je na propast. Velikan oholosti je kao zmaj koji sam sebe grize, ždere i proždire. Ponizan velikan je kao jedna mala voćka koja neprestano raste i po svemu svijetu širi svoje grane, tako da svaki uživa tko je gleda.”

Kao dokaz istinitosti svog razmišljanja SB nalazi u  Isusovu Križu i njegovom kršćanskom značenju. “Križ na kojem je Isus visio i nas otkupio je voćka puna svake dobrote. Kako bismo uživali plodove te voćke, što je križ, dovoljno je ruku ispružiti, križ dohvatiti i njegove plodove uživati”. Potvrđuje svoje mišljenje navodom iz Božje riječi: “Bog se oholima protivi a poniznima daje milost(Jak.4,6). “Sotona je htio biti Bogu ravan, pa je zbog oholosti pao u pakao. Adam i Eva su zbog oholosti sebe i sve ljude nesretnima učinili.”

Kako bi duhovni rat u nama ,između oholosti i poniznosti, poniznost pobijedila važno je s oholima razborito općiti da ne bi po općenju s oholima oholi postali. Kao potvrdu navodi riječi iz knjige Sirahove: “Tko smolu dira ulijepi se, i tko se druži s oholicom, postaje kao i on”.

Dijete je simbol poniznosti kada je pobijeđena oholost.: “Malo dijete naime se zna slatko smijati…jer nema gorke prošlosti. Ništa ga ne muči”. Iz ove slike o djetetu lako je razabrati da je poniznost isto što i unutarnja sloboda a oholost pak duša opterećena svojim strastima i navezanostima.

Gerard na koncu daje vrlo važnu uputu kako  razlikovati ljudsku slabost i kako se ponašati kada padamo u “nesavršenosti”,prema onome što piše u Božjoj riječi: “Sedam puta pada pravednik.” Sluga Božji odgovara na to pitanje jednom konkretnom usporedbom: “Kao što se hromoga  ne smije osuditi zbog njegove hromosti tako se ne smije osuditi one koji pogriješe iz slabosti, jer su obojica u takvom stanju rođeni. Kao što hromoga ne treba uznemirivati hromost tako neka se kršćanin ne žalosti zbog nehotičnog padanja”. Nehotične nesavršenosti se liječe poniznošću. Kroz ovu sliku dolazi do izražaja “Mali put”,”Put duhovnog djetinjstva” Male Terezije, kojim i Gerard hoda, što ohrabruje svakoga kršćanina kako bi uvidio da “duhovni rat”, o kojem govori Gerard, da poniznost, nisu ponižavanje čovjeka nego put u slobodu duha, put hodanja u istini, koja po Isusovom učenju, “oslobađa”.

o.Ante Stantić,OCD

Oglasi

Posted on 26. siječnja 2014., in Molitva. Bookmark the permalink. Komentiraj.

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s

%d bloggers like this: